2013. november 19., kedd

Császárzsömle (rozsos tönkölyös) reggelire

Nagyon régóta szemeztem már a császárzsömle receptekkel. Még jócskán a szoptatásos időszakban (nem igazán tartottam a diétát...) a Lidl-ben fölfedeztük a császárzsömlét. Vmi isteni, én még olyan finomat nem ettem... De túl gyakran nem engedtem meg azért magamnak, hisz tömény fehér liszt és jó nagy is... Viszont azóta is vágytam rá h megtaláljam az egészség verziót :) Persze ilyen receptet nem találtam még sehol, ezért úgy döntöttem bevállalom és megpróbálom én azzá tenni :D
A recept most is Limara péksége oldaláról való.
Itt most semmi máson nem változtattam, csak a fehér lisztet cseréltem ki. 

Így készült:
- 35 dkg liszt (jelenleg 20 dkg tk tönköly liszt + 15 dkg tk rozsliszt) 
- 1 tk só
- 125 ml tej
~ 110 ml víz (pontosan nem tudom mennyi ment bele, fokozatosan adagoltam)
- 2,5 dkg vaj
- 1 kk cukor
- 1 dkg élesztő

Most nem kísérleteztem, futtattam az élesztőt, és a szokásos módon a kenyérsütővel bedagasztottam a tésztát, este olyan 8 óra magasságában :D Bő egy órát hagytam kelni, ez alatt kb a duplájára nőtt. Ekkor átgyúrtam és 8 egyforma darabra vágtam. A darabokat formáztam (széleit maga alá hajtottam minden irányból kb 3-4x majd gombóccá formáltam). Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam őket és letakarva még hagytam kb 20-30 percet kelni, ezalatt is szépen nőttek még. Majd egy evőkanál segítségével belevágtam a mintát :) Az eredeti recept szerint teljesen másképp kell csinálni, hajtogatni stb., na nekem az tuti nem menne, azonban egy másik oldalon láttam h elég ha simán belevájjuk a mintát :D Nekem még csak eszközöm sem volt ehhez, de megtette a kanál is :D Ezután fóliával lazán letakartam és beraktam a hűtőbe.
Majd reggelig izgultam mi lesz velük :D
Reggel levettem róla a fóliát, a zsömléket jól bekentem vízzel és megszórtam szezám maggal, majd beraktam a hideg sütőbe, amit 200 fokra állítottam, majd még jobban izgulni kezdtem mi fog történni :D
Ahogy emelkedett a hőmérséklet, úgy emelkedtek gyönyörűen a zsömléim is :) Öröm volt nézni :) Mikor a sütő elérte a hőfokot, átállítottam légkeverésre és 20-25 perc alatt szép pirosra sütöttem őket :)
Szerintem nagyon szépek lettek és főleg FINOMAK is :) A rozsliszt ellenére nem nehezült el, nagyon finom, laza, puha tésztája lett :) És nagyon örülök h sikerült az éjjeli "hibernálás" ettől nagyon tartottam, de ezt máskor is így fogom csinálni, hisz reggelire elképzelni sem tudnék finomabbat a házi, frissen sült péksütinél, ami ráadásul még egészséges is ;o)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése