2013. október 30., szerda

Házi trappista sajt

És igen, ezt is elkészítettem :) Számomra is hihetetlen volt h sikerült, de nagyon jóóóóó lett :) Még csak tegnap kóstoltam, de már az állaga meggyőzött. Az íze annyi h legközelebb kicsit több sót teszek, de FINOM és Aisika is ette :) Teljesen rákattantam ezekre a házi dolgokra, és úgy gondolom ezzel csak jót teszek :)

A recept nem a sajátom, de azért megosztom:

Hozzávalók:
50 dkg tehéntúró, 1 l zsíros házi tej, 6 dkg vaj, 1 kávéskanál szódabikarbóna, 1 púpozott kávéskanál só
Az eredeti recept ír egy tojást is, de azt is h elhagyható, így én el is hagytam és így is jó lett :)
Elkészítés:
A túrót a tejjel odatesszük forrásig főni, majd egy sűrű szitán leszűrjük, egy lábasba tesszük, hozzáadjuk a vajat, szódabikarbónát, sót, jól összekeverjük, majd állandó keverés mellet főzzük, míg nyúlóssá, csomómentessé válik. (Kb. 10 perc) 
Ezután egy kisebb tálba (formába) tesszük hűlni, majd tányérra borítjuk, és hagyjuk legalább egy napig szikkadni. Én ezután már kóstoltam, de lehet hagyni tovább is száradni.

Én sajnos elfelejtettem egészben lemérni, de egy kóstolás után még 41 dkg volt.





1 megjegyzés:

  1. Ezt már én is kinéztem magamnak, csak itt is felmerül 1-2 kérdés. Hol lehet jó házi tejhez hozzájutni és a vaj, az milyen vaj legyen? (mert már ezt sem mindegy) :(

    VálaszTörlés