2013. szeptember 21., szombat

Vajkrém házilag :)

Még régebben olvastam egy naplóban házi vajkrém receptet. Nagyon egyszerű, de vhogy mégsem jutottam oda h ki is próbáljam. Tegnap viszont megtettem, és nem bántam meg :) Tényleg egyszerű és a végeredmény nagyon finom, krémes és nem utolsó sorban ADALÉKMENTES!

Íme:

Hozzávalók:
- 5 dl natúr joghurt
- 1 dl tejszín
- só ízlés szerint (én egy kis kávés kanállal raktam)

Elkészítés:
A hozzávalókat összekeverjük. Egy tálat, vagy fazekat kibélelünk sűrű szövésű anyaggal (én textil pelenkát használtam) majd beleöntjük a joghurtos tejszínes masszát. Az anyag 4 sarkát átlósan összekötjük és egy fakanállal a tál fölé lógatjuk, és így hagyjuk 12 órát h lecsepegjen. Én nem kötöttem fakanálra, hanem egy tésztaszűrőt béleltem ki a pelenka anyaggal, és így raktam egy magasabb falú edényre h ne érjen az aljára, így is lecsepegett szépen, viszont kicsit lágyabb lett, gondolom több folyadék csepegne ki, ha a saját súlya nyomná lefelé a fakanálról lógva. Legközelebb így fogom csinálni!

De az eredmény így is magárt beszél :)

Kb 2-2,5 dl-nyi vajkrém nyerhető a fenti mennyiségből!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése