2013. augusztus 18., vasárnap

Tönköly kifli

Már régóta terveztem h kipróbálom a kifli sütést vmi nekem megfelelő alapanyagból, pl tönköly lisztből, amit nagyon szeretek, mert nem sokban tér el sem ízre, sem kinézetre a normál liszttől, és mégis ezerszer egészségesebb :)
Már jó ideje egy pékségbe jártam "rozskenyérért" ott sütik helyben, frissen, mindig szeletelve kértem, és raktam a fagyóba, mindig csak azt az 1-2 szeletet vettem ki evés előtt amit épp elfogyasztottunk, így mindig friss volt. Viszont a minap mikor mentem venni, már előre csomagolva adták, és így már nem olyan, el is döntöttem nem veszek többet, ráadásul biztos vagyok benne h nem valódi rozskenyér, csak vmi színezett franc...

Úgyhogy eljött az ideje h megsüssem az első tönköly kifliket :) Több receptet is találtam kifli sütéshez, most ezt próbáltam ki: http://amiakonyhambolkikerul-hu.webnode.hu/news/sos-kifli/

Csupán a lisztet cseréltem ki 40 dkg tönköly fehér liszt + 10 dkg tönköly teljes őrlésű liszt keverékére, és 2 órát hagytam kelni. Minden egyéb a leírás szerint készült, és a végeredmény gyönyörű, kívül ropogós, belül foszlós, ízletes kiflik lettek :) 18 db lett, lemértem őket, pont egy egy IR-es reggeli v vacsi adagnak felelnek meg :) Mikor kihűltek nagy részét raktam is be a fagyasztóba, kíváncsi leszek milyen lesz ha kiveszem, mennyit veszít a frissességéből...

3-at meghagytam másnapra, akkor is finom, puha volt, viszont így már jobban kiérződött a tönköly liszt íze, mint frissen. De így is finom volt, és legalább egészséges, ebben biztos csak az van, amit én beleraktam... Azt hiszem gyakran fogok ilyet készíteni, de kipróbálok még majd más recepteket is :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése